loading...
فیفا نیوز دات آی آر
آخرین ارسال های انجمن
پوریا یزدان پرست بازدید : 116 چهارشنبه 23 اسفند 1391 نظرات (0)

تحلیل بازی سه شنبه شب بارسلونا علیه آث میلان

این بازی در چارچوب مرحله ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برگزار شد و با توجه به بازی رفت در سن سیرو که میلان با دو گل برد در بازی برگشت نتیجه کاملا بر عکس بود و بارسلونا با یک نتیجه ی کاملا رویایی و با بردی شیرین میلان را در هم کوبید و 4 بر صفر در بازی برگشت تو نوکمپ و در مجموع 4 بر 2 از سد میلان ایتالیا گذشت.حال به بررسی این بازی شگفت انگیز می پردازیم

بارسلونا تا  قبل از این دیدار در سه بازی اخیر خود 2 باخت و 1 برد داشت شاگردان ویلانووا در بازی جام حذفی در نوکمپ 3 بر 1 بدست رئال مادرید باختند آنها در بازی بعدی خود با رئال مادرید اینبار در چارچوب لالیگا و در ورزشگاه سنتیاگو برنابئو توسط تیم دوم رئال مادرید 2 بر 1 شکست خوردند.اما در بازی سوم خود باز هم به سختی لاکرونیای ته جدولی را 2 بر 0 در نوکمپ بردند.اما آث میلان ، آن ها در 10 بازی اخیر خود بعد از باختن به یوونتوس در جام حذفی باختی نداشتند آنها در چهار بازی اخیر خود در دربی ایتالیا در شهر میلان بازی باخته را با اینتر میلان 1 بر 1 مساوی کردند در بازی بعدی خود در لیگ قهرمانان اروپا 2 بر 0 همین بارسلونا رو بردند و سپس در ایتالیا طی یک بازی درخشان لاتزیویی را 3 بر 0 بردند که  همیشه موی دماغشان بود.و در نهایت جنوای رده 18 ای  سری آ را دو بر هیچ بردند.اما چرا از بارسلونا باختند و آن هم باختی مفتضحانه و چرا حتی نتوانستند یک گل بزننند.در حالی که با یک گل می توانستند قلعه ی نوکمپ را تسخیر کنند.خب با ادامه ی تحلیل همراه ما باشید.

چمپیونز لیگ تنها  امید

اول  نگاهی به وضعیت دو تیم در لیگ داخلی میندازیم.بارسلونا در لالیگا با اختلاف 13 امتیاز از رئال مادرید دوم جدولی صدر نشین لالیگاست و در جام حذفی توسط رئال مادرید حذف شد.آث میلان بر عکس بارسلونا ، 12 امتیاز از یوونتوس صدر جدولی عقب است و در جام حذفی هم مشابه بارسلونا حذف شد آنها به یوونتوس در این جام باختند.در واقع تنها امید میلان برای سپری نکردن فصلی بدون جام همین چمپیونز لیگ بود آن ها بازی رفت را بردند و در حالی که می بایست با روحیه جنگندگی بالا و تمرکز کافی در نوکمپ شجاعانه بازی میکردند و اصلا به دفاع روی نمی آوردند تا زمانی که به بارسلونا گل بزنند با اعتماد به نفس پایین و استرس زیاد وارد زمین شدند آنها کاری را کردند که بر عکس دفعات قبل نمیبایست می کردند یعنی دادن توپ به بارسلونا.در جو وحشتناک نوکمپ وقتی شما در این شرایط باشید ابتدا باید جو را به نفع خودتون کنید.یعنی حمله در دقایق ابتدایی بازی و زدن گل به بارسلونا و بعد بیاین توپ رو به بارسلونا بدین و چشم رو ضد حملات ببندیدن.دقیقا کاری که رئال مادرید در نوکمپ کرد.با این تفاضیل آث میلان حتی از ضد حملات اندک خودشم استفاده نکرد چون استرس ضد حمله خوردن و گل خوردن داشت.چون با ترس بازی می کرد. آنها می توانستند از ترس بارسلونا در دقایق ابتدایی بازی استفاده کرده و با گل زنی در دقایق ابتدایی بازی تماشاگران کاتالانی را وادار به سکوت کنند.مسلما اگه شما حمله کنید حریف کمتر مالک توپ خواهد شد و کمتر روی دروازه شما خواهد آمد و کمتر دچار اعتماد به نفس خواهد شد و کمتر احساس راحتی خواهد کرد و مثلا بجای 90 دقیقه حمله روی دروازه شما 70 دقیقه حمله خواهد کرد اما با دادن مالیکیت کامل توپ به حریف و کند عمل کردن روی ضد حملات و با این طرز فکر به حریف اجازه میدین کاملا رویتان سوار شود و 90 دقیقه توپ بریزد و چون دفای تیمتان هماهنگی لازمو مثل دفاع پارسال چلسی ندارد و چون در اصل تیمتون هجومی در ابتدای فصل بسته شده نه دفاعی،خوردن 4 گل عجیب نیست.

باختن رسانه ای

جنگ اول رو بارسایی ها از میلانی ها بردند.این دلیل ضعف آلگری بود.هیچ وقت بارسلونایی ها به خودشون اجازه نمیدن مقابل تیمی که هدایتشو مورینیو بر عهده داره قبل از بازی با اطمینان مصاحبه کنند که ما خواهیم برد.دنی آلوس گفته بود قسم میخورم میبریم.اینیستا گفته بود کار میلانو تموم میکنیم.مسی گفته بود کاتالان هاخیالتان راحت پیکه گفته بود حتما صعود می کنیم  اما میلانی ها چه گفتند؟ فقط سکوت کردند و سکوت کردن علامت رضاست و با سکوت حرف بارسایی ها رو تایید کردند.در صورتی که اگر تیم مورینیو بود اول مورینیو دست به کار می شد و بعد راموس و بعد کاسیاس و رونالدو.این مصاحبه ها روی آلگری تاثیر گذاشته و در ترکیب اصلی از بویان کرکیچ با انگیزه و روبینیو ی خوش تکنیک خبری نبود و بجای آنها بازیکنان سیاه پوست با قدرت بدنی بالا و دوندگی عالی تو ترکیب بودند بازیکنانی که کند عمل کردند و روی سرعت بارسایی ها در دفاع کردن جا ماندند و گل اول و دوم بارسلونا ثمر رسید.اگر میلان در ترکیب اصلی بجای مهره های دفاعی اش مهره های هجومی می گذاشت با بستن فضا توسط مهره های هجومی که سریع تر هم بودند هم ضد حملات سریع تری داشت و هم می توانست لالقل یک گل بزند و صعود کند البته اگه گل چهارم رو نمیخورد.بالطب بعد از خوردن گل دوم میلانی ها عصبی شدند و تمرکزشان حتی کمتر از قبل شد آبیاتی بعد از خوردن گل اول توپ را طرف دروازش شوت کرد و اینکار را بعد از خوردن گل سوم توسط اشتباه عجیب آمبروزینی با تجربه هم تکرار کرد و این یعنی لعنتی چرا گل شد و یعنی نداشتن تمرکز.

پلان B

کمی به این بارسلونا نگاه کنیم خواهیم دید که این بارسلونای دیشب با تفکرات پپ گواردیولا سرمربی فصل بعد بایرن مونیخ چیده شده بود چرا که او بود که اینیستا رو در خط هافبک بازی میداد تا در کنار ژاوی پلان B تیمش را تقویت کند.و بستن فضا ها و از کار انداختن این پلان را با عقب آوردن مسی خنثی کند.شاید اگر اینیستا بجای پدرو یا ویا در پست مهاجم قرار می گرفت و فابرگاس درخط هافبک جای او را می گرفت میلان با این ترکیب پر نقصش صعود می کرد.چون آن وقت بارسلونا پلان B اش را در حقیقت اصلا نمیداشت.

آیا بارسلونا احیا شد؟

فقط می توان در صورتی به این سوال جواب داد که بارسلونا در مرحله ی بعد به بایرن مونیخ یا رئال مادرید بر خورد کند تا در مقابل مربیان بزرگی چون هاینکس و مورینیو و مهره های بزگتری چون نویر و لام و شواین اشنایدر و روبن و ریبری یا کاسیاس و راموس و رونالدو و اوزیل و ژابی آلونسو قرار بگیره میتوان به این سوال جواب داد.خلاصه آنها دیشب مهره هایشان قابل مقایسه با آث میلان نبود اما این مهره ها بسیار نزدیک به  مهره های بارین مونیخ و رئال مادرید هست.آنها عصر جمعه حریف خود را خواهند شناخت.

تحلیل از پوریا یزدان پرست

شماره تماس  09380350715


حسین حسن نژاد بازدید : 195 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (0)
Afshin Ghotbi
تیم شیمیزو اس پالس فینالیست جام اتحادیه ژاپن(جی لیگ کاپ ) شد. به گزارش سایت گل، در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی این مسابقات، تیم شیمیزو با برتری 3- صفر مقابل اف. سی. توکیو در مجموع با حساب 4-2 این تیم را در دو بازی رفت و برگشت مغلوب کرد و به فینال رفت. شیمیزو در بازی رفت 2-1 مغلوب این حریف شده بود. جنکی اومائه هر 3 گل این بازی را به ثمر رساند. تیم افشین قطبی در بازی فینال باید مقابل برنده بازی کاشیوا ریسول و کاشیما آنتلرز قرار بگیرد.
حسین حسن نژاد بازدید : 175 شنبه 22 مهر 1391 نظرات (0)
اشکان دژاگاه
معمولا بازيكنان فوتبال نام خود يا فرزندانشان را روي استوك هاي خود حك مي كرذند اما اشكان د‍ژاگه بازيكن دورگه تيم ملي روي استوك هاي نايكي خود كلمه شقايق را حك كرده كه در نوع خود جالب به نظر مي رسد. به نظر رفتار اشکان هنوز برای ما کمی تعجب آور است. پس از خالکوبی های وی که با استین و یقه پوشانده شده است نام همسرش هم روی استوک هایش امری است که کمتر در میان بازیکنان ایرانی می بینیم. با این حال اشکان یکی از امیدهای کشورمان در بازی با کره است و امیدواریم پس از غیبت در دیدار با لبنان او بتواند گره از کار تیم ملی بگشاید.
حسین حسن نژاد بازدید : 201 سه شنبه 18 مهر 1391 نظرات (0)
Best player of the year-Uefa Award- Iniesta-messi-ronaldo
قرار بود ال کلاسیکوی یکشنبه شب به یک سوال اساسی پاسخ دهد؛ "چه کسی برنده توپ طلای امسال خواهد بود؟" اما نمایش خیره کننده مسی و رونالدو و نبرد پایاپای آنها نه تنها پاسخ روشنی برای این سوال به دست نداد، که بیش از پیش تردیدها در مورد برتری یکی از این دو بر دیگری را افزایش داد. حتی باعث شد تا بسیاری برای اولین به این فکر بیفتند که امسال دو توپ طلا در نظر گرفته شود تا درخشش هیچ یک از این دو بازیکن به هدر نرود. پیشنهادی که البته با توجه به سیستم رای گیری برای اهدا توپ طلا، تقریبا غیرممکن است. در این رای گیری که سرمربیان و کاپیتان های تیم های ملی به همراه روزنامه نگارانی از سراسر دنیا در آن شرکت دارند
حسین حسن نژاد بازدید : 177 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)
عادل فردوسی پور
برنامه 90 در هفته گذشته نگاه ويژه‌اي به انتخاب رئيس هيات فوتبال فارس داشت و گزارش‌ها و گفتگوهاي پرحاشيه‌اي در اين باب پخش كرد. اما هنوز اتفاقات مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال فارس كاملا حلاجی نشده است. «حلاجی» به آن معنا که منجر به صدور یک رای و تصمیم شود.

ابهاماتی که عادل روی آنتن آورد و پاسخ مناسبی نگرفت در دو بخش متمرکز شده است. اول اين‌كه برخی اعضای مجمع حضور نیافته بودند و به جای آنها نفرات دیگری آمده‌اند که نامه نمایندگی نداشته‌اند. و دوم این‌که جعفری مدیرعامل فجرسپاسی دوبار رای داده است.

حسین حسن نژاد بازدید : 199 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)
سپاهان پرسپولیس
جواب آزمایش بازیکنان ظاهرا مسموم و گیج پرسپولیس که در نیمه دوم بازی با سپاهان تلوتلو می خوردند و ظاهرا چیزخور شده بودند منفی در آمد تا شائبه مسمومیت آنها به لحاظ پزشکی کاملا منتفی شود.

در واقع الان ديگر نمی‌توان به آب معدنی‌های مسموم، کیک‌های آغشته به سم یا ایزو استار فاسد اشاره کرد و هر فرضیه‌ای درباره مسمومیت بازیکنان پرسپولیس با جواب منفی مواجه شده است.

حسین حسن نژاد بازدید : 190 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)
UEFA Champions League, Arsenal v Olympiakos FC, Santi Cazorla, Paulo Machado
آرسنال گام بلندی به سوی مرحله حذفی لیگ قهرمانان برداشت و مردان آرسن ونگر سه بر یک المپیاکوس را بردند.

آرسنال در طول بازی توپ را بسیار در اختیار داشت اما حملات این تیم در نیمه اول جان‌دار نبود و آرسنال با وجود زدن سه گل در دفاع با مشکلات روبرو بود که البته شاید دلیل آن محرومیت ونگر از حضور در کنار میدان بود.

آرسنالی‌ها در دقیقه 42 به گل رسیدند. سانتی کاسورلا در سمت چپ عالی کار کرد و توپ را به ژروینیو سپرد و او هم با ضربه‌ای زمینی از 20 متری گل‌زنی کرد.

+دانلود گلها و گزارش تصویری

حسین حسن نژاد بازدید : 178 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)
jamshidian

ليگ قهرمانان آسيا- مرحله يك‌چهارم نهايي- دور برگشت

سه‌شنبه 11 مهرماه 1391- ساعت 20:45

الاهلي عربستان- سپاهان ايران

ورزشگاه: ملك الفيصل جده- عربستان

تماشاگر: 30 هزار نفر

 اخطار: امید ابراهیمی (49) از سپاهان- عبدالرحیم الجزابی (61) بدرالخمیس (85) از الاهلی

+دانلود گلها و گزارش تصویری


حسین حسن نژاد بازدید : 166 شنبه 01 مهر 1391 نظرات (0)
Farhad Majidi Ali Karimi
آنها همه چیز را برای محبوبیت اشته اند. تکنیک فوق العاده ، نمایش های شور انگیز ، چهره های منحصر به فرد و موفقیت های بی پایان در عرصه های بزرگ. یکی مرد سال آسیاست و دیگری گلزن فینال لیگ قهرمانان ؛ یکی بازیکن سابق بایرن و دیگری مشهورترین ایرانی شاغل در حوزه کشورهای عربی.
حسین بازدید : 165 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)


بعد از باخت رئال مادرید مقابل سویادر هفته چهارم رقابت های لالیگا و با توجه به برد قاطعانه بارسا مقابل ختافه( تیمی که اخیرا موفق شده بود با شکست دادن رئال، مانع دستیابی کهکشانی ها به سه امتیاز آن بازی شود) حالا فاصله دو تیم در جدول رقابت های لالیگا به 8 امتیاز رسیده؛ بارسا که با کسب 4 برد در 4 بازی اش ، 12 امتیازی است و در صدر جدول قرار دارد و رئال مادرید قبل از برگزاری بازی های یکشنبه شب، تیم دهم جدول بود.
حسین حسن نژاد بازدید : 174 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)
کریستیانو خواستار رفتن شد !

حرفهای بی فکرانه کریستیانو ، موجی از شایعات را پیرامون تیم ایجاد کرده و به نظر می رسد که رئال در روزهای آتی ، به خاطر این حرفها دچار حواشی بسیاری شود . حالا به گزارش رادیو کادنا سر ، کریستیانو رونالدو از فلورنتینو پرز ، مدیر رئال مادرید و خوزه آنخل سانچز ، مدیر اجرایی باشگاه خواسته که اجازه رفتنش را از باشگاه بدهند اما هیچ دلیلی مشخص نشده است .


باقی خبر در ادامه مطلب


http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/03918372688390175090.png

حسین حسن نژاد بازدید : 194 شنبه 18 شهریور 1391 نظرات (0)
Rooney, Manchester united
وین رونی، مهاجم منچستریونایتد معتقد است که بزرگترین حسرت عمرش به سال 2010 و زمانی که تصمیم به ترک منچستریونایتد گرفته بود برمی گردد.

طبق گزارش منتشره در دیلی میرر، رونی در کتاب زندگی نامه اش نوشته:« در سپتامبر سال 2010 پای من لغزید . من از خودم، بازی ام، مصدومیتم و همه چیز در اطرافم ناامید شده بودم. در دوران بدی گیر افتاده بودم که نمی توانستم از شر آن رها شوم و در همان زمان بود که بزرگترین اشتباه زندگی فوتبالی ام را انجام دادم. در ماه اکتبر بیانیه ای منتشر کردم که در آن عملا روزهای خوشم در اولدترافورد را زیر سوال بردم. ولی حالا کجا می توانم روزهایی بهتر از این روزها را پشت سربگذارم؟»

باقی خبر در ادامه مطلب


http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/03918372688390175090.png


حسین حسن نژاد بازدید : 219 شنبه 18 شهریور 1391 نظرات (0)
Alessandro Del Piero - Francesco Totti
فرانچسکو توتی کاپیتان محبوب  رم برای الکس دلپیرو ستاره فراموش نشدنی  یوونتوس نامه ای فرستاد:
الکس،می دانم در استرلیا مسیر جدیدی را انتخاب کرده ای،اما من بدون تو احساس دلتنگی می کنم زیرا ما زمان بسیاری از زندگیمان را کنار هم سپری کردیم

 در بسیاری از میدان ها در مقابل هم بودیم اما هر اتفاقی که افتاد رابطه میان ما از بین نرفت و ما با هم بزرگ شدیم در دو تیم متفاوت و دو رقیب بی پایان برای هم بودیم


باقی خبر در ادامه مطلب


http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/03918372688390175090.png

 
حسین حسن نژاد بازدید : 200 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (1)
Real Madrid vs Barcelona - Pepe and Lionel Messi

بارسلونا در نیمه اول بازی سوپرجام مقابل رئال مادرید بسیار ضعیف بود و اگر مهاجمان رئال دقت بیشتری داشتند، و اگر ویکتور والدس نمی‌درخشید، نتیجه شگفت‌انگیزی رقم می‌خورد. اما دلیل این ضعف شدید چه بود؟

هنگامی که ترکیب دو تیم پیش از آغاز مسابقه اعلام شد قرار بود دنی آلوز در سمت راست خط دفاعی قرار بگیرد و آدریانو مدافع چپ باشد. اما آلوز در هنگام گرم کردن مصدوم شد و تیتو ویلانووا تصمیم گرفت آدریانو را به سمت راست ببرد و یوردی آلبا را در ترکیب بگذارد. اما تمامی مصیبت‌های بارسلونا از همین جا آغاز شد.

باقی تحلیل در ادامه مطلب


http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/03918372688390175090.png

حسین حسن نژاد بازدید : 177 یکشنبه 05 شهریور 1391 نظرات (0)


اولین دیدار خانگی تاتنهام در فصل جدید لیگ انگلستان امروز ساعت 6:30 بعد از ظهر شروع خواهد شد.ویلاش بواش پس از باخت در اولین دیدار به دنبال اولین پیروزی است.
تاتنهام در این بازی پارکر و کابول و دوس سانتوس را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و هادلستون و مودریچ و داوسون نیز به دلیل انتقال قریب به یقین به تیم های دیگر مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.دنی رز نیز محروم است.
وست بروم(4-2-3-1):فاستر،رید،مک آلی،اولسون،ریدول،مولومبو،یاکوب،گرا،موریسون،ادوینگی،لانگ
تاتنهام(4-2-3-1):فریدل،اکوتو،ورتنگن،گالاس،واکر،ساندرو،لیورمور،بیل،من در وارت،لنون،آدبایور
                                                                 نکات جالب
تاتنهام در 36 بازی اخیر خانگی خود تنها 3 بار شکست خورده است.

آخرین بازیی که ویلاش بواش به عنوان سرمربی چلسی مشغول به کار بود،باخت 1 بر0 به وست بروم بود.

وست بروم تنها در 1 بازی از 17 بازی اخیر خارج از خانه خود توانسته دروازه اش را بسته نگه دارد.


باقی خبر در ادامه مطلب


http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/03918372688390175090.png

حسین حسن نژاد بازدید : 200 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)

                 در دو مقاله جداگانه وضعیت این روزهای پرسپولیس و استقلال را تحلیل کرده ایم، البته تحلیل ارا ئه شده تنها یک نظریه است که ممکن است 100 درصد صادق نباشد.

آنطور که از شواهد امر پیداست و از بازی دوستانه با آلومینیوم و فولاد برمی آمد پرسپولیس سیستم 1-4-1-4 را برای بازی در دوازدهمین دوره لیگ برتر برگزیده است البته هیچ بعید نیست هر از گاهی این سیستم و به بهانه نوع بازی حریفان تغییر پیدا کند. تا به این جای کار واضح و مبرهن بوده «مانول خوره» همانند بسیاری از مربیان حرفه ای علاقمند به بازی با دو مهاجم در خط حمله نیست و ترجیح می دهد با سانتر فوروارد بازی کند که گزینه محتمل کریم انصاری فرد است. در این شمایل سانتر فوروارد بیش از گلزنی می بایست در اندیشه گل سازی برای مهاجمان روی دست باشد که کریم این کار را در بازی تیم ملی با ازبک خوب انجام داد. یکی از حسن های پرسپولیس در این پست این است که ذخیره مطمئنی چون زاید دارد و علاوه بر زاید، قاضی هم می تواند در این پست بازی کند.

ادامه مقاله در ادامه مطلب

 

حسین حسن نژاد بازدید : 224 سه شنبه 20 تیر 1391 نظرات (0)

 

تورس در لباس آبی هرگز جادوی ال نینو را نشان نداده بود،اما وقتی پای بارسلونا وست باشد یک مادریدی فرم خود را نشان میدهد

هر چقدر كه فرناندو تورس با آن چهره جذاب و شبه‌اساطیری می‌تواند همیشه هواخواهان و دلخستگانی داشته باشد اما برای روبرتو دی‌متئو ایتالیایی شیك‌پوش چلسی چنین چیزی متصور نیست.

 

ادامه مقاله در ادامه مطلب (از دست ندهید)

 

 

احمدرضا نیک اقبال بازدید : 207 یکشنبه 18 تیر 1391 نظرات (0)

خط قرمز‌ها برداشته شد
ورود تكنولوژي به مستطيل سبز

تكنولوژي خط دروازه بالاخره راهش را به سوي فوتبال باز كرد و قرار شده در ليگ برتر و چند رقابت ديگر به زودي از آن استفاده شود. چند اتفاق بحث بر انگيز- ازجمله گل فرانك لمپارد به آلمان در جام جهاني 2010 و همچنين گلي كه اوكراين به انگليس در يورو 2012 زد و پذيرفته نشد- باعث شد تا فوتبال آماده استقبال از ورود تكنولوژي بشود. هيات بين‌المللي اتحاديه فوتبال (IFAB) در جلسه‌اي كه در زوريخ تشكيل شده بود به استفاده از تكنولوژي‌هاي Hawk-Eye به معني ديد عقاب و سيستم داوري خط دروازه يا GoalRef system راي دادند. نخستين رقابتي كه اين تكنولوژي جديد در آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت جام جهاني باشگاه‌ها در ژاپن است.
ژروم والكه دبير كل فيفا گفته كه در جام كنفدراسيون‌هاي سال آينده ميلادي و همچنين جام جهاني 2014 برزيل هم از اين تكنولوژي استفاده خواهد شد. والكه گفته فيفا هزينه اين سيستم‌ها را كه حدود 250 هزار پوند براي هر استاديوم است مي‌پردازد و خودش مسووليت نصب آنها را بر عهده خواهد گرفت. قبل از گرفتن يك چنين تصميمي دانشمندان سوييسي آزمايش‌هاي متعددي را روي هر دوي اين سيستم‌ها انجام دادند. هنوز ميزان خطاهاي احتمالي اين دو شيوه مشخص نشده و معلوم نيست كه در باران شديد يا رطوبت بالا چطور كار مي‌كند. IFAB اعلام كرده كه از اين تكنولوژي تنها به‌عنوان كمكي براي تيم داوري استفاده خواهد شد نه اينكه تمامي تصميم گيري‌ها را بر عهده اين سيستم‌ها بگذارند. به اين ترتيب داوران هنوز هم اين اختيار را دارند كه يك توپ را گل اعلام نكنند حتي اگر سيستم بگويد توپ از خط دروازه رد شده است.
سپ بلاتر از ابتدا از طرفداران پياده كردن يك چنين سيستمي در قوانين فوتبال بوده است. IFAB از فيفا- با چهار راي- و چهار تيم بريتانيايي كه هر كدام يك راي دارند تشكيل شده است. هر قانوني براي اينكه تصويب شود حداقل به شش راي نياز دارد. اين هيات بايد همچنين بررسي‌هايش را در مورد مفيد بودن استفاده از دو كمك داور اضافي به سرانجام برساند تا اگر اين شيوه مفيد بوده همچنان به آن ادامه بدهند. در ديدار اوكراين و انگليس در يورو 2012 با اينكه يك كمك اضافي تنها خط دروازه را نگاه مي‌كرد و 10 متر بيشتر با آن فاصله نداشت اين گل اوكراين مردود اعلام شد.

تكنولوژي در ساير ورزش ها
20 سال قبل در مسابقات بين‌المللي كريكت پاي تكنولوژي به آن باز شد و با وجود محدوديت‌هاي اوليه كم كم زمينه استفاده‌اش بيشتر هم شد. حالا بازيكناني كه به نظر داوري اعتراض دارند مي‌توانند با بررسي تصاوير تلويزيوني صحنه، حرفشان را به كرسي بنشانند. در تنيس در سال1980 و از مسابقات ويمبلدون بود كه از تكنولوژي براي تعيين خوردن سرويس به داخل يا خارج از زمين استفاده كردند. اينجا هم بررسي دوباره تصاوير بازي مي‌تواند راي داوران را به چالش بكشد. در سوپر ليگ سال 1996 راگبي بود كه براي نخستين بار از تكنولوژي ويدئويي استفاده شد كه مي‌تواند برخي تصميمات داوري را نقض كند. در سال 1986 در فوتبال آمريكايي يا NFL از سيستم پخش مجدد استفاده كردند. داور بازي بعد از هر صحنه‌اي كه مورد اعتراض است صحنه را از تلويزيون مي‌بيند و يك دقيقه وقت دارد كه تصميم نهايي را بگيرد. مربيان هم به مدد بازنگري‌ها در اين قانون حالا مي‌توانند به دو تصميم داور در بازي اعتراض كنند. اگر هر دو اعتراضشان به‌جا باشد مي‌توانند براي بار سوم هم اعتراض كنند.
موارد استفاده دو سيستم جديد
چشم عقاب
يك سيستم همراه با دوربين است كه يك كمپاني انگليسي به همين نام آن را طراحي كرده و با كمك كمپاني سوني ژاپن آن را توليد كرده‌اند و در تنيس و كريكت هم از همين استفاده مي‌كنند. شش يا هفت دوربين با سرعت بالا در دو سوي استاديوم و نزديك سقف كار گذاشته شده‌اند كه توپ را با سرعت زياد و از بالا دنبال مي‌كنند و سيستم كامپيوتري است كه تعيين مي‌كند توپ داخل زمين است يا از خط خارج شده و دستگاه پيام‌هايش را هم به دستگاهي كه در اختيار داوران بازي است مي‌فرستد. حالا سوال اين است كه آيا اين سيستم مواقعي كه توپ به طور كامل با بدن دروازه‌بان پوشانده شده كار مي‌كند يا نه. فيفا گفته كه بعد از هر تصميم بحث برانگيز داوري اين تصاوير از طريق تلويزيون پخش نخواهند شد و تنها تيم داوري در جريان آن قرار مي‌گيرد.

تكنولوژي خط دروازه GOALREF
يك سيستم با طراحي مشترك دانمارك و آلمان است كه از ميدان مغناطيسي استفاده مي‌كند تا مشخص كند توپ از خط دروازه‌ها گذشته يا نه. سه نوار مغناطيسي داخل لايه بيروني توپ نصب شده و زماني كه توپ از خط دروازه رد شود سنسورهاي حساس داخل تيرهاي دروازه آن را اعلام مي‌كنند. سنسورها موج‌هاي الكتريكي را به كامپيوتر مي‌فرستند و تيم داوري در كمتر از يك ثانيه متوجه اين امر خواهد شد. هزينه نصب اين تكنولوژي كمتر از «ديد عقاب» است و تنها بايد با كمپاني‌هاي توليد توپ به توافق برسند تا اين نوارهاي مغناطيسي را درون توپ‌هاي توليدي كار بگذارند.
احمدرضا نیک اقبال بازدید : 200 شنبه 17 تیر 1391 نظرات (0)
نگاهي به تغييرات قوانين فوتبال

1863: در جلسه‌اي در لندن، اتحاديه فوتبال انگليس با يكسري قوانين جديد تاسيس شد. قوانين كمبريج- كه توسط عده‌اي از دانش آموختگان دانشگاه كمبريج در 1850- 1840 نوشته شد- را بعدا يك بار ديگر بازنويسي كردند.
1869: ضربه دروازه براي نخستين بار در اين سال رسما در قانون آورده شد. سه سال بعد ضربات كرنر هم پاي‌شان به فوتبال باز شد.
1875: تيرك افقي جايگزين طناب شد تا مشخص شود ارتفاع دروازه تا كجاست.
1878: داوران براي نخستين بار در اين سال از سوت استفاده كردند.
1882: اتحاديه‌هاي فوتبال بريتانيا قوانين خودشان را يكي كردند و هيات بين‌المللي اتحاديه فوتبال IFAB را تشكيل دادند. هياتي كه قوانين فوتبال را تعيين مي‌كند.
1891: براي نخستين بار ضربات پنالتي نواخته شد. دروازه صاحب تور شد و داور توانست داخل زمين قضاوت كند.
1902: بعد از اينكه قرار شد ضربه پنالتي جريمه خطاهايي باشد كه درمحوطه هجده قدم انجام مي‌شود محوطه جريمه و نقطه پنالتي را مشخص كردند، همينطور محوطه شش قدم را. هر چند كه 35 سال طول كشيد تا حد و مرز محوطه شش قدم را با شكلي مانند حرف D در جلوي دروازه مشخص كنند.

ادامه قوانين در ادامه مطلب



احمدرضا نیک اقبال بازدید : 247 شنبه 17 تیر 1391 نظرات (0)


توپچي‌ها در آستانه وداع با فان پرسي
دنباله روي راه نصـري و آدبايـور

حكايتي كه«با رفتن سمير نصري و امانوئل آدبايور از امارات» به منچستر سيتي، آرسنالي‌ها را بدجوري عذاب داد حالا دوباره دارد براي آنها تكرار مي‌شود. اين بار نوبت كاپيتان هلندي تيم، روبين فان پرسي شده كه با سر دادن ساز جدايي آرسنالي‌ها را برنجاند و آنها را در آستانه از دست دادن يكي ديگر از بهترين ستاره‌هاي چند سال اخير خود قرار دهد.

حسین حسن نژاد بازدید : 195 شنبه 17 تیر 1391 نظرات (1)

 

مهم نيست طرفدار چه تيمي هستي
مهم اينه كه فوتبالي هستي
مهم اينه كه همه انسانيم
ما با همه شوخي مي كنيم و تو دلمون به همه احترام ميزارم ...
و اينه که فوتبال رو براي همه ما زيبا ميكنه

فوتبال را زندگی نکنیم،زندگی را فوتبال کنیم

نظرات در ادامه مطلب


حمیدرضا حسن نژاد بازدید : 199 جمعه 16 تیر 1391 نظرات (0)

 

مقاله خود رابا چند سوال شروع میکنم.
ما ایرانی ها همیشه در فوتبال خود را برتر نسبت به تیم های دیگر ازجمله اعراب وحتی کشورهای شرق اسیا می دانیم.تیم هایی که در گذشته با نتایج پرگل درمقابل ایران شکست می خوردند و همیشه زنگ تفریح ایران بوده اند اما حالا وضعیت چگونه است ؟
ایا تیم های بحرین و قطر وامارات وکره شمالی و..... زنگ تفریح ما هستند؟
ایا ما که ادعای برتری در فوتبال خود نسیت تیم های اسیایی میکنیم ایا بازی و فوتبال حرفه ای را داریم؟
ایا حرفه ای گری فقط مدل مو و شکل لباس تیمها وماشین بازیکن و... است؟

 

١.فوتبال ما در باد آن پیروزی های پرگل درمقابل تیم های عربی هستند،تیم هایی که درگذشته هیچ گونه تلاش و فعالیتی در زمینه فوتبال نداشتند.اما الان چرا تیم های ما نمیتوانند نتیجه خوب بگیرند در مقابل این تیمها.
مگر این تیمها در طول این چند سال چه فعالیت هایی انجام داده اند که ما نکرده ایم؟
کشور های عربی با تزریق پول به فوتبال خود زمینه را برای رشد فوتبال خود فراهم کردند،پولهایی که بازیکنان سرشناس و مربیان بزرگ را به خاورمیانه آورد.پولهایی که میزبانی جام جهانی را به ارمغان اورد. با حضور این بازیکنان و مربیان بتدریج سطح بازی این تیمها بهترشد.
بازیکنانی که در چند سال اخیر به اسیا امدند عبارت اند از:
بازیکنانی نظیرکاناوار،ریوالدو،یاپ استام، لوکا تونی،اساموا جیان،گواردیولاو...
.ولی درکشور ما زمانی که یک فرد سرمایه دار می خواهد در زمینه فوتبال فعالیت کند را با گذاشتن موانع زیاد سبب بیرون رفتن وی از این عرصه میشویم نمونه اقای هدایتی .البته در این دوسال فعالیت هایی شده که زمینه را برای حضور چنین بازیکنانی فراهم کنند.
اما یک سوال پیش در ذهن ما ایجاد میشود که این بازیکنان چرا به ایران نمی ایند؟


ادامه مقاله در ادامه مطلب

احمدرضا نیک اقبال بازدید : 226 جمعه 16 تیر 1391 نظرات (0)

ديــوانه يا نابغــه
پاننكا آنقدرها هم ساده نيست

وفتي آندره آ پيرلو آن پنالتي چيپ ظريفش را در مصاف نفسگير ايتاليا و انگليس وارد دروازه حريف كرد، در واقع در حال خلق يكي از ناب‌ترين لحظات تاريخ ليگ قهرمانان بود. اين تكنيك شايد اين روزها در دنياي فوتبال كاملا عادي و مرسوم باشد اما تاريخ تولد آن به فينال جام 1976 بر مي‌گردد؛ زماني كه آنتونين پاننكا با پنالتي‌اش، اثري جاودان و ماندگار در فوتبال به جاي گذاشت و حالا در شرايطي كه به تازگي پيرلو صحنه‌اي ناب از پاننكا را به نمايش گذاشته است، بايد باور كنيم گل كردن چنين ضربه‌اي بيش از اينكه نيازمند تمرين و استعداد باشد، نياز به اعصابي قوي و پولادين دارد. در ادامه تاريخ فوتبال را ورق خواهيم زد و مروري خواهيم داشت بر بازيكناني كه در ثبت چنين صحنه‌هايي موفق و حتي ناموفق بودند.

تولد يك سبك
اين متد در مسابقه‌اي جهان را به تحسين و شگفتي واداشت كه فشار و استرس در حد نهايت بود. وقتي چكسلواكي و آلمان در فينال تورنمنت 76 به تساوي 2-2 رسيدند، پاننكا پشت ضربه پنالتي قرار گرفت كه اگر گل مي‌شد، چكسلواكي به نخستين جام معتبر تاريخ فوتبالش دست مي‌يافت.
در حالي‌كه سپ ماير درون دروازه آلمان‌ها ايستاده بود، هافبك چكسلواكي خيلي آرام به سمت توپ رفت و با ضربه‌اي ظريف و آرام توپ را به وسط دروازه سپ مايري فرستاد كه به سمت چپ شيرجه زده بود. پاننكا در اين باره مي‌گويد: «حدس مي‌زنم حتي اسم من براي ماير آزاردهنده باشد اما من هرگز قصد تمسخر او را نداشتم. در مقابل، اين روش را براي پنالتي انتخاب كردم چون فهميده بودم كه آسان‌ترين و راحت‌ترين راه براي رسيدن به گل است. يك دستورالعمل كاملا ساده.»
پله معتقد است تنها دو نفر چنين سبكي را انتخاب مي‌كنند؛ يك نابغه يا يك ديوانه اما همانطوركه پيرلو نشان داد از روز تولد اين سبك در 36 سال پيش تاكنون اين نوع پنالتي‌هاي جسورانه در بسياري از بازي‌هاي مهم به چشم خورده است.
شايد مهم‌ترين صحنه‌اي كه از آن تاريخ تاكنون به تماشا نشسته‌ايم، فينال جام جهاني 2006 باشد، جايي كه زين الدين زيدان مهار ناپذير اين تكنيك را در حد اعلايش به كار بست. مسابقه فينال بين فرانسه و ايتاليا در جريان بود و تنها شش دقيقه تا سوت پايان باقي كه ستاره رئال مادريد اين شانس را پيدا كرد كه از روي نقطه پنالتي دروازه لاجوردي پوشان را باز كند. زيزو با همان قدم‌هاي محكم هميشگي‌اش پشت توپ ايستاد و خيلي راحت به آن ضربه زد و توپش را به طاق دروازه جي جي بوفون چسباند تا فرانسه را جلو بيندازد. بازيساز فرانسه با همان ضربه در آخرين بازي ملي اش، سبك و قدرتش را يك بار ديگر به نمايش گذاشت.

ادامه مقاله در ادامه مطلب
احمدرضا نیک اقبال بازدید : 238 جمعه 16 تیر 1391 نظرات (0)



استقبال گرم ناپوليتانو از آتزوري

رييس جمهور ايتاليا بي مهري مردمش نسبت به آتزوري را با ترتيب دادن يك مراسم استقبال گرم از نايب قهرمان يورو 2012 جبران كرد. براي استقبال از تيم ملي ايتاليا، تيمي كه برخلاف انتظارات توانست تا فينال جام ملت‌هاي اروپا صعود كند اما در نهايت با 4 گل مغلوب اسپانيا شد، تنها جمعيتي در حدود 40، 50 نفر به فرودگاه فيوميچينوي شهر رم رفته بودند. هواداران حاضر در فرودگاه شهر رم با سر دادن سرود ملي ايتاليا و درخواست از بازيكنان براي امضاي پلاكاردي كه روي آن نوشته شده «برو ايتاليا» از شاگردان پراندلي به خاطر كسب عنواني كه حتي خوشبين ترين هوادار آتزوري هم تصورش را نمي‌كرد تقدير كردند تا تيم را از شرايط روحي نه چندان جالبي كه داشت خارج كنند. لئوناردو بونوچي، يكي از مهره‌هاي اصلي آتزوري در يورو 2012 در گفت و گو با AFP اعتراف كرد كه استقبال رييس جمهور و هموطنانش حال و هواي او و هم‌تيمي‌هايش را بعد از شكست تحقيركننده برابر اسپانيا عوض كرده: «اين ناراحتي هميشه همراه ما خواهد بود چون تنها يك قدم تا محقق كردن يك روياي بزرگ فاصله داشتيم. متاسفانه نتوانستيم بازي‌مان را به يك تيم بزرگ تحميل كنيم. يورو را با انگيزه عملي كردن تاكتيك‌هايي كه چزاره پراندلي به ما آموخت و به اميد كسب موفقيتي بزرگتر در جام جهاني 2014 ترك مي‌كنيم.»
ادامه مقاله در ادامه مطلب

حمیدرضا حسن نژاد بازدید : 214 پنجشنبه 15 تیر 1391 نظرات (0)

 

hossein.h.n

 

مسابقات یورو با تمام جذابیت هایی که داشت تمام شد.مسابقاتی که بعد ازجام جهانی جز, پرتماشاگرترین بازیها است.

بازیها تمام شد؟ با چند سوال شروع میکنم:

1.خوب برای بازیکنان لیگ ایران چه سودی داشت؟

2.ماچی یاد گرفتیم؟

3.کارگردانان ومسئولان پخش، چه دیدند؟

 

جواب سوالات را باهم مرور میکنیم!

جواب سوال اول.

یورو... یورو....

کلاسی بزرگ برای مربیان فوتبال وحتی بازیکنان فوتبال ما.

حرفم بازیکنانی که در یورو بازی میکردند چه مقدار پول میگرفتند؟

درچه سطحی بازی میکردند؟

حالا بیایم ایران بازیکنان ما با این مقدار پول چه سطح بازی میکنند.حیف پولی که به این ها میدهند.درانجا بازیکن زحمت میکشد وتلاشش را میکند وبه پیراهن تیمش اعتقاد دارد ولی اینجا چه؟

بازیکنان لیگ ما دیدند که بازیکنان یورو چگونه بازی میکنند وچگونه پول میگیرند.

 

ادامه مقاله در ادامه مطلب

 

 

حمیدرضا حسن نژاد بازدید : 206 پنجشنبه 15 تیر 1391 نظرات (0)

 

گزارشگر خود میتواند یکی از عوامل جذب بیننده فوتبال باشد.گزارشگرانی که خود گاهی دفع بیننده میکنند!

حال گزارشگر باید درطول یازی چگونه صحبت کند که من بیننده جذب بازی شوم؟

یکی از سخت ترین کارها گزارشگری است که دائما اطلاعاتی بروز باید داشته باشید،تا بیننده جذب بازی شود وهرلحظه منتظر خبرهایی از تیم مورد علاقه خود باشد.اطلاعات نیز باید فید و متناسب بازی با شرایط بازی باشد.حال به 4مورد از روشهای که گزارشگران دفع بیننده میکنند میپردازیم.

1.در برخی از بازیهای فوتبالی اروپا گزارشگران ما با بی رحمی تمام از تیم مورد علاقه خود دفاع کرده وتیم مقابل را خارو ذلیل میکند و انگار نه انگار که تماشاگری نیز وجود دارد که به تیم خود علاقه دارد!گناه بیننده چیست که باید این چنین گزارشگری را تحمل کند.در اینجا نام نمیاوریم چون همه ی شما این افراد را میشناسید.به عنوان مثال اقای م.م عاشق تیم بارسلونا است و در تمام بازیهایی که بارسا بازی میکند چنان از بازیکنان بارسا تعریف میکند که خود طرفداران بارسلونا نیز خنده شان میگیرد.

 

ادامه مقاله در ادامه مطلب(از دست ندهید)

حسین حسن نژاد بازدید : 189 سه شنبه 13 تیر 1391 نظرات (1)

 

همیشه عادت داشتم که او را با یک آرایش موی نه چندان باشکوه و عالی ببینم. در زمانیکه جیامپیرو بونی­پرتی حاضر به پرداخت 5 میلیون لیره شد تا انتقال او از پادووا به یوونتوس انجام پذیرد ، الکساندرو دل پیرو یک جوان کوتاه قامت و لاغر بود که به سان یک چوب خشک بود که بر سر آن تکه­ های از پارچه و مو چسبانده ­اند. اما او از همان ابتدا وجه­ی ویژه­ای داشت ، وجهه­ای که در قامت یک اسطوره­ی پر افتخار یوونتوس می­بایست وجود داشته باشد.

گرچه در فینال کوپا ایتالیا ، الکس وداع تلخی را با بینکونری داشت ، اما نباید فراموش کنیم که دل پیرو از ابتدا تا انتها در یوونتوس قهرمان بود.الکس گلادیاتور بود،الکس خدای فوتبال بود،الکس اسطوره بود،الکس یک پدر بود،الکس عشق بود،الکس ...

الکس برات بهترین آرزوها رو دارم.هر روز میگویم لعنت بر آنیلی،لعنت

نمیخواستم این حرف ها رو بزنم،نمیخواستم هواداران یووه رو ناراحت کنم،اما ته دلم مونده بود

 

اگر نظری دارید به ادامه مطلب بروید

 


حسین حسن نژاد بازدید : 194 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (2)

 

در شرایطی که همه از عدم اتحاد ماتادورها به خاطر شرایط فعلی یاد میکردن و میگفتن این تیم بسیار شکننده خواهد بود بازهم اتحاد ایالت های مختلف و از جمله مادریدی ها با کاتالان ها زمینه ساز عظمت مجدد اسپانیا بر تاریخ فوتبال شد و بازهم اسپانیا رو در بالاترین مرتبه فوتبالی قرار داد تا بازهم چشم همگان معطوف به اسپانیا پرقدرت بشه

ادامه مقاله در ادامه مطلب

حمیدرضا حسن نژاد بازدید : 209 یکشنبه 04 تیر 1391 نظرات (0)

 

 تحلیل فساد در ریشه فوتبال ایران از نگاه فیفا نیوز

(حمیدرضا حسن نژاد)

فوتبال یک صنعت است و اگر قرار باشد دولت فقط در آن هزینه کند و هیچ درآمدی نداشته باشد، دیگر صنعت معنا پیدا نمی‌کند. فوتبال باید خرجش را خودش دربیاورد نه اینکه دولت در آن هزینه کند. دلال‌ها چندین بازیکن پا به سن گذاشته را از این باشگاه به باشگاه دیگر جابه‌جا می‌کنند و اجازه بروز استعداد جوان‌ها را نمی‌دهند. شنیدم که یک بازیکن تا قراردادش را در هیات فوتبال ثبت کند، با شش باشگاه مذاکره کرده است. این فاجعه است! در همه جای دنیا بازیکن مدیر برنامه رسمی دارد و طبق اصول و قواعد حرفه‌ای با باشگاهی قرارداد می‌بندد و سهم باشگاه مبدا و فدراسیون فوتبال را می‌پردازد

فوتبال یک صنعت است و اگر قرار باشد دولت فقط در آن هزینه کند و هیچ درآمدی نداشته باشد، دیگر صنعت معنا پیدا نمی‌کند. فوتبال باید خرجش را خودش دربیاورد نه اینکه دولت در آن هزینه کند. دلال‌ها چندین بازیکن پا به سن گذاشته را از این باشگاه به باشگاه دیگر جابه‌جا می‌کنند و اجازه بروز استعداد جوان‌ها را نمی‌دهند. شنیدم که یک بازیکن تا قراردادش را در هیات فوتبال ثبت کند، با شش باشگاه مذاکره کرده است. این فاجعه است! در همه جای دنیا بازیکن مدیر برنامه رسمی دارد و طبق اصول و قواعد حرفه‌ای با باشگاهی قرارداد می‌بندد و سهم باشگاه مبدا و فدراسیون فوتبال را می‌پردازد،

 ولی اوضاع در ایران به قدری آشفته است که برخی بازیکنان تا لحظه آخر نمی‌دانند به کدام باشگاه خواهند رفت، چون دلال‌ها اجازه نمی‌دهند که بازار سروسامان بگیرد. برخی از ارقامی که پرداخت می‌شود اصلا درست نیست و برخی بازیکنان در حد رقم‌های بالا نیستند. متاسفانه دلال‌ها به آشفته بازار نقل و انتقالات دامن می‌زنند و برخی بازیکنان هم دانسته یا ندانسته در دام آن‌ها می‌افتند. این افراد پس از دوران بازی غالبا به سمت انحراف و اعتیاد و مشکلات عدیده دیگر سوق پیدا می‌کنند و بیشتر آن‌ها به دلیل مسائل غیر اخلاقی در زندگی زناشویی خود شکست می‌خورند. به فوتبال ایتالیا نگاه كنید.


ادامه تحلیل در ادامه مطلب

احمدرضا نیک اقبال بازدید : 231 یکشنبه 04 تیر 1391 نظرات (0)

 

تحلیل فیفا نیوز از بازی امشب

انسجام دفاعي، كمين براي ضد حمله

انگليس و ايتاليا دو تيم با تجربه‌هاي فراوان هستند كه چاشني جواني هم به آنها اضافه شده است. هر دو يك دوره بدون شكست را پشت سر گذاشته‌اند و به ترتيب در 11 و 31 بازي اخيرشان نباخته‌اند. سبك بازي هر دو مبتني بر دفاع منسجم و برنامه‌ريزي روي ضد حملات است. هاجسون و پراندلي هر دو با سيستم 2-4-4 كار مي‌كنند و مربياني متفكر و عمل‌گرا هستند. ستاره‌هاي هر دو تيم در ليگ برتر بازي مي‌كنند. وين روني بازيكن يونايتد و ماريو بالوتلي ستاره منچسترسيتي.
بازگشت روني بدون آسيب رساندن به سبك بازي روان انگليس، روحيه‌شان را هم بالاتر برده. پراندلي هم مثل هاجسون دست خودش را در مورد سيستم بازي تيمش خيلي رو نكرده و معلوم نيست جلوي «سه شير» از سيستم
2-1-3-4 كه با آن ايرلند را شكست دادند، استفاده خواهند كرد يا به همان شيوه قبلي – با خط دفاعي 3 نفره – كه در بقيه بازي‌هاي گروهي داشتند روي مي‌آورند. پراندلي از سوي ديگر بايد در مورد خط حمله‌اش تصميم‌گيري كند كه از دي‌ناتاله به عنوان مهاجم اصلي استفاده كند يا اينكه بهتر است ماريو بالوتلي را به تركيب بازگرداند.
تياگو موتا به دليل كشيدگي همسترينگ مايه نگراني پراندلي بوده اما ايگناتزيو آباته و فدريكو بالزارتي احتمالاً جايگاه‌شان را در خط دفاعي حفظ خواهند كرد. از طرفي انتظار مي‌رود لئوناردو بونوچي هم جاي جورجيو كيليني را در تركيب به عنوان مدافع مياني بگيرد اما انگليس احتمالاً تغييري در تركيبش نخواهد داشت.

ملت‌هاي سلطه‌گر
انگليس و ايتاليا شايد جزو تيم‌هاي برتر فوتبالي اروپا باشند اما اين انگليسي‌ها بودند كه سال 1893 نخستين باشگاه فوتبال را در جنوا تاسيس كردند.
مصاف امروزشان سومين ديدار دو تيم در رقابت‌هاي بزرگ است. در جام ملت‌هاي 1980 ايتاليا بازي را يك-صفر برد و در پلي‌آف رده‌بندي جام جهاني 1990 هم آتزوري 2-يك انگليس را شكست داد. تنها تجربه ديگرشان در جام جهاني به بازي‌هاي مقدماتي سال‌هاي 1978 و 1998 برمي‌گردد و از 10 سال قبل كه با هم در ليدز دوستانه بازي كردند و ايتاليا 2-يك پيروز شد، ديگر دو تيم با هم روبرو نشده‌اند. براي همين است كه مسابقه امروز ميان دو تيمي كه تنها شباهتشان علاقه مفرط به ارائه بازي دفاعي است، جذاب خواهد بود.
انگليسي‌ها هنوز مشتاق فوتبال دفاعي و ارسال‌هاي بلند هستند اما ايتاليايي‌ها در كنار قدرت دفاعي به ارائه بازي جذاب هم اهميت مي‌دهند. قدرت گرفتن رقيب لاتينشان، اسپانيا با فوتبال معروف تيكي تاكايش، از طرفي ايتاليا را وسوسه كرده كه سراغ سبك بازي تماشاگرپسندتري برود هر چند كه بازيكنانشان هنوز هم ناخودآگاه ميل دارند وقتي تيمشان يك-صفر جلو مي‌افتد عقب بكشند و در لاك دفاعي خودشان بخزند.
هر دو كشور نگاه متعصبانه‌اي به ليگ خودشان دارند. از اعضاي تيم كنوني ايتاليا، بالوتلي در ليگ برتر توپ مي‌زند و سالواتوره سيريگو و تياگو موتا در پاري سن ژرمن. بقيه در سري A بازي مي‌كنند اما همه مردان هاجسون در ليگ داخلي شاغل هستند. ايتاليايي‌ها خوب مي‌دانند كه ارزش و اعتبار سري A به سرعت در حال نزول است، برعكس انگليسي‌ها كه هر فصل شاهد رشد ليگ برتر هستند.
ايتاليا در ارسال توپ‌هاي بلند و مشاركت در بازي فيزيكي خيلي قوي نيست. بوفون و جوهارت دو تا از بهترين سنگربانان اين جام بوده‌اند و هر دو تمايل دارند توپ را دو دستي در آغوش بكشند تا اينكه آن را مشت كنند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چه بخشی را بیشتر دوست دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 463
  • کل نظرات : 105
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 73
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 106
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 350
  • بازدید ماه : 192
  • بازدید سال : 5,908
  • بازدید کلی : 148,505