loading...
فیفا نیوز دات آی آر
آخرین ارسال های انجمن
حمیدرضا حسن نژاد بازدید : 199 جمعه 16 تیر 1391 نظرات (0)

 

مقاله خود رابا چند سوال شروع میکنم.
ما ایرانی ها همیشه در فوتبال خود را برتر نسبت به تیم های دیگر ازجمله اعراب وحتی کشورهای شرق اسیا می دانیم.تیم هایی که در گذشته با نتایج پرگل درمقابل ایران شکست می خوردند و همیشه زنگ تفریح ایران بوده اند اما حالا وضعیت چگونه است ؟
ایا تیم های بحرین و قطر وامارات وکره شمالی و..... زنگ تفریح ما هستند؟
ایا ما که ادعای برتری در فوتبال خود نسیت تیم های اسیایی میکنیم ایا بازی و فوتبال حرفه ای را داریم؟
ایا حرفه ای گری فقط مدل مو و شکل لباس تیمها وماشین بازیکن و... است؟

 

١.فوتبال ما در باد آن پیروزی های پرگل درمقابل تیم های عربی هستند،تیم هایی که درگذشته هیچ گونه تلاش و فعالیتی در زمینه فوتبال نداشتند.اما الان چرا تیم های ما نمیتوانند نتیجه خوب بگیرند در مقابل این تیمها.
مگر این تیمها در طول این چند سال چه فعالیت هایی انجام داده اند که ما نکرده ایم؟
کشور های عربی با تزریق پول به فوتبال خود زمینه را برای رشد فوتبال خود فراهم کردند،پولهایی که بازیکنان سرشناس و مربیان بزرگ را به خاورمیانه آورد.پولهایی که میزبانی جام جهانی را به ارمغان اورد. با حضور این بازیکنان و مربیان بتدریج سطح بازی این تیمها بهترشد.
بازیکنانی که در چند سال اخیر به اسیا امدند عبارت اند از:
بازیکنانی نظیرکاناوار،ریوالدو،یاپ استام، لوکا تونی،اساموا جیان،گواردیولاو...
.ولی درکشور ما زمانی که یک فرد سرمایه دار می خواهد در زمینه فوتبال فعالیت کند را با گذاشتن موانع زیاد سبب بیرون رفتن وی از این عرصه میشویم نمونه اقای هدایتی .البته در این دوسال فعالیت هایی شده که زمینه را برای حضور چنین بازیکنانی فراهم کنند.
اما یک سوال پیش در ذهن ما ایجاد میشود که این بازیکنان چرا به ایران نمی ایند؟


ادامه مقاله در ادامه مطلب

حمیدرضا حسن نژاد بازدید : 214 پنجشنبه 15 تیر 1391 نظرات (0)

 

hossein.h.n

 

مسابقات یورو با تمام جذابیت هایی که داشت تمام شد.مسابقاتی که بعد ازجام جهانی جز, پرتماشاگرترین بازیها است.

بازیها تمام شد؟ با چند سوال شروع میکنم:

1.خوب برای بازیکنان لیگ ایران چه سودی داشت؟

2.ماچی یاد گرفتیم؟

3.کارگردانان ومسئولان پخش، چه دیدند؟

 

جواب سوالات را باهم مرور میکنیم!

جواب سوال اول.

یورو... یورو....

کلاسی بزرگ برای مربیان فوتبال وحتی بازیکنان فوتبال ما.

حرفم بازیکنانی که در یورو بازی میکردند چه مقدار پول میگرفتند؟

درچه سطحی بازی میکردند؟

حالا بیایم ایران بازیکنان ما با این مقدار پول چه سطح بازی میکنند.حیف پولی که به این ها میدهند.درانجا بازیکن زحمت میکشد وتلاشش را میکند وبه پیراهن تیمش اعتقاد دارد ولی اینجا چه؟

بازیکنان لیگ ما دیدند که بازیکنان یورو چگونه بازی میکنند وچگونه پول میگیرند.

 

ادامه مقاله در ادامه مطلب

 

 

حمیدرضا حسن نژاد بازدید : 206 پنجشنبه 15 تیر 1391 نظرات (0)

 

گزارشگر خود میتواند یکی از عوامل جذب بیننده فوتبال باشد.گزارشگرانی که خود گاهی دفع بیننده میکنند!

حال گزارشگر باید درطول یازی چگونه صحبت کند که من بیننده جذب بازی شوم؟

یکی از سخت ترین کارها گزارشگری است که دائما اطلاعاتی بروز باید داشته باشید،تا بیننده جذب بازی شود وهرلحظه منتظر خبرهایی از تیم مورد علاقه خود باشد.اطلاعات نیز باید فید و متناسب بازی با شرایط بازی باشد.حال به 4مورد از روشهای که گزارشگران دفع بیننده میکنند میپردازیم.

1.در برخی از بازیهای فوتبالی اروپا گزارشگران ما با بی رحمی تمام از تیم مورد علاقه خود دفاع کرده وتیم مقابل را خارو ذلیل میکند و انگار نه انگار که تماشاگری نیز وجود دارد که به تیم خود علاقه دارد!گناه بیننده چیست که باید این چنین گزارشگری را تحمل کند.در اینجا نام نمیاوریم چون همه ی شما این افراد را میشناسید.به عنوان مثال اقای م.م عاشق تیم بارسلونا است و در تمام بازیهایی که بارسا بازی میکند چنان از بازیکنان بارسا تعریف میکند که خود طرفداران بارسلونا نیز خنده شان میگیرد.

 

ادامه مقاله در ادامه مطلب(از دست ندهید)

حمیدرضا حسن نژاد بازدید : 202 دوشنبه 05 تیر 1391 نظرات (0)

 

به نوشته فارس، در طول فصل گذشته که ستاره سابق که در دیدارهای کمی در آن به میدان رفت حرف و حدیث‌هایی مبنی بر اعتیاد او به شیشه شنیده می‌شد اما مسئولان تیم و خود او مصدومیت را دلیل بازی نکردن او عنوان می‌کردند. 

اعتیاد ستاره پیروزی

ادامه خبر در ادامه مطلب

حمیدرضا حسن نژاد بازدید : 225 یکشنبه 04 تیر 1391 نظرات (1)

 

ماجرا از جمعه 11 خرداد امسال در شبكه تهران آغاز شد. زمانی كه محمد رویانیان، مدیر عامل تیم فوتبال پرسپولیس در واكنش به سؤالات مهدی واعظی، مجری برنامه«ورزش از نگاه پنج» به شدت عصبانی شد و او را «بچه جان» خطاب كرد.

ادامه خبر در ادامه مطلب

حمیدرضا حسن نژاد بازدید : 219 یکشنبه 04 تیر 1391 نظرات (0)

 

با درخشش مقابل تیم "دایتون"

امیر عابدزاده در تیم منتخب هفته لیگ فوتبال آمریکا قرار گرفت.
امیر عابدزاده که از سال 2011 به عضویت تیم فوتبال لس آنجلس بلوز آمریکا درآمده توانست با عملکرد خوب خود در بازی این تیم مقابل دایتون در تیم منتخب این هفته لیگ USL قرار بگیرد.

ادامه خبر در ادامه مطلب

حمیدرضا حسن نژاد بازدید : 209 یکشنبه 04 تیر 1391 نظرات (0)

 

 تحلیل فساد در ریشه فوتبال ایران از نگاه فیفا نیوز

(حمیدرضا حسن نژاد)

فوتبال یک صنعت است و اگر قرار باشد دولت فقط در آن هزینه کند و هیچ درآمدی نداشته باشد، دیگر صنعت معنا پیدا نمی‌کند. فوتبال باید خرجش را خودش دربیاورد نه اینکه دولت در آن هزینه کند. دلال‌ها چندین بازیکن پا به سن گذاشته را از این باشگاه به باشگاه دیگر جابه‌جا می‌کنند و اجازه بروز استعداد جوان‌ها را نمی‌دهند. شنیدم که یک بازیکن تا قراردادش را در هیات فوتبال ثبت کند، با شش باشگاه مذاکره کرده است. این فاجعه است! در همه جای دنیا بازیکن مدیر برنامه رسمی دارد و طبق اصول و قواعد حرفه‌ای با باشگاهی قرارداد می‌بندد و سهم باشگاه مبدا و فدراسیون فوتبال را می‌پردازد

فوتبال یک صنعت است و اگر قرار باشد دولت فقط در آن هزینه کند و هیچ درآمدی نداشته باشد، دیگر صنعت معنا پیدا نمی‌کند. فوتبال باید خرجش را خودش دربیاورد نه اینکه دولت در آن هزینه کند. دلال‌ها چندین بازیکن پا به سن گذاشته را از این باشگاه به باشگاه دیگر جابه‌جا می‌کنند و اجازه بروز استعداد جوان‌ها را نمی‌دهند. شنیدم که یک بازیکن تا قراردادش را در هیات فوتبال ثبت کند، با شش باشگاه مذاکره کرده است. این فاجعه است! در همه جای دنیا بازیکن مدیر برنامه رسمی دارد و طبق اصول و قواعد حرفه‌ای با باشگاهی قرارداد می‌بندد و سهم باشگاه مبدا و فدراسیون فوتبال را می‌پردازد،

 ولی اوضاع در ایران به قدری آشفته است که برخی بازیکنان تا لحظه آخر نمی‌دانند به کدام باشگاه خواهند رفت، چون دلال‌ها اجازه نمی‌دهند که بازار سروسامان بگیرد. برخی از ارقامی که پرداخت می‌شود اصلا درست نیست و برخی بازیکنان در حد رقم‌های بالا نیستند. متاسفانه دلال‌ها به آشفته بازار نقل و انتقالات دامن می‌زنند و برخی بازیکنان هم دانسته یا ندانسته در دام آن‌ها می‌افتند. این افراد پس از دوران بازی غالبا به سمت انحراف و اعتیاد و مشکلات عدیده دیگر سوق پیدا می‌کنند و بیشتر آن‌ها به دلیل مسائل غیر اخلاقی در زندگی زناشویی خود شکست می‌خورند. به فوتبال ایتالیا نگاه كنید.


ادامه تحلیل در ادامه مطلب

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چه بخشی را بیشتر دوست دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 463
  • کل نظرات : 105
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 73
  • آی پی امروز : 58
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 125
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 450
  • بازدید ماه : 292
  • بازدید سال : 6,008
  • بازدید کلی : 148,605